Persbericht NNK
Business Improvement Event 2014 maakt raakvlakken wetenschap en praktijk kwaliteitsmanagement voelbaar
Op 5 juni maakt het Nederlands Netwerk voor Kwaliteitsmanagement (NNK) bekend wie de Business Improvement Manager 2014 wordt. In het KNVB-hotel in Zeist strijden die dag genomineerden Marco Bijl (Dorel Europe), Renze van Houten (Waterschap Aa en Maes) en Joyce Ostendorf (Careyn) om de titel. Een vakjury onder leiding van verandercoach Elize Hulscher heeft zich via site visits al een beeld gevormd van de kandidaten en hun business cases. Tijdens het Business Improvement Event 2014 leiden individuele presentaties en een zaaldiscussie tot de uiteindelijke winnaar.De genomineerden voor de titel Business Improvement Manager 2014 gaan in parallelsessies met de aanwezigen in overleg over hun thema en aanpak. Marco Bijl van Dorel Europe brengt de transformatie van ‘werken met traditionele procedures en flows’ naar ‘het nieuwe organiseren met business proces owners’ in beeld. Renze van Houten van het Waterschap Aa en Maes laat zien hoe zijn organisatie er in slaagde binnen een jaar verschillende ISO-certificaten en een viersterrenonderscheiding van het INK te behalen. Joyce Ostendorf van Careyn belicht het kwaliteitsprogramma De Kern, dat op 30 Careyn-vestigingen is geïmplementeerd.
Tijdens het Business Improvement Event wordt ook de Onderzoeksprijs Kwaliteitsmanagement 2014 uitgereikt. Deze prijs gaat naar twee jonge onderzoekers die aantonen dat kwaliteitsmanagement een vakgebied is dat zich voortdurend ontwikkelt. De winnaars van de prijs zijn Marc Rouppe van der Voort voor zijn proefschrift ‘Optimising delays in specialist outpatient clinics’ en Erik van de Crommenacker voor zijn scriptie ‘Business Continuity Management conform ISO 22301’.
Het Nederlands Netwerk voor Kwaliteitsmanagement (NNK) is een kennisnetwerk. Het NNK wordt door kwaliteitsmanagers, het bedrijfsleven en de overheid beschouwd als hét platform voor kwaliteitsmanagement. Het NNK adviseert en ondersteunt hen bij het beheersen en verbeteren van de kwaliteit van producten, diensten, processen en organisatie. Het Business Improvement Event 2014 staat onder leiding van NNK-voorzitter Kees Ahaus. Keynote speaker prof. dr. Ard-Pieter de Man gaat in zijn betoog in op het belang van samenwerking en allianties. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar; inschrijven kan via de site van NNK en is gratis voor NNK-leden.
Business Improvement Event 2014
'Samen weten we meer, individueel kom je verder
(Donderdag, 5 juni 2014)
Theorie en praktijk komen samen tijdens dit Event. Eerst in de bijdrage van Ard-Pieter de Man die als hoogleraar alles weet van het belang om alle varianten van samenwerking in de praktijk te brengen. Internationale ervaring van gerenommeerde bedrijven komen langs. Vervolgens zeer interessante lezingen en parallel sessies van 3 genomineerde bedrijven voor de BIM Award!! Bedrijven zoals u in de industrie, dienstverlening, gezondheidszorg of overheid, die innovatie realiseren door veranderingen daadwerkelijk in de praktijk te brengen. De theoretische en wetenschappelijke kant komen aan bod bij de Onderzoeksprijzen, waar de nieuwe generatie u zal inspireren met verfrissende ideeën op het gebied van kwaliteitsmanagement.
Programma
13.00 uur Opening door de dagvoorzitter Kees Ahaus
13.15 uur Keynote speaker: Ard-Pieter de Man: ‘Samenwerken en alliances’
14.00 uur ‘Business Improvement Manager 2014’ Korte presentaties van de genomineerden:
Marco Bijl - Business Quality Assurance Manager
Dorel Juvenile Europe
Renze van Houten - directeur Waterschap Aa en Maas
Joyce Ostendorf - directeur Wonen met Zorg van Careyn
14.30 uur Pauze
15.00 uur Parallelsessies rond de thema's van de drie genomineerden.
De genomineerden leiden in, waarna het onderwerp wordt
uitgediept in een discussie met de zaal.
16.15 uur ‘Onderzoeksprijs Kwaliteitsmanagement 2014’ Presentaties van de winnaars van de Onderzoeksprijs
Kwaliteitsmanagement:
Erik van de Crommenacker met zijn onderzoek ‘Business
Continuity Management conform ISO 22301’
Marc Rouppe van der Voort met zijn onderzoek ‘Optimising delays
in specialist outpatient clinics’ met aansluitend de
uitreiking van de prijzen door juryvoorzitter Kees de Vaal17.00 uur Bekendmaking ‘Business Improvement Manager 2014’ en Publieksprijs door juryvoorzitter Elize Hulscher
17.15 uur Afsluiting door dagvoorzitter, aansluitend borrel
Locatie:"Businesscentrum" van het KNVB Hotel & Zalenaccommodatie
Woudenbergseweg 56-58 - 3707 HX ZEIST
Aanmelden (uiterlijk 1 juni 2014) en kosten :Gratis voor NNK-leden via de ledenlogin www.nnk.nl
Niet leden: € 120,- incl. BTW en gratis lidmaatschap gedurende 2014 viainfo@nnk.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten