Onze kernwaarden
Het St. Elisabeth Ziekenhuis wil het liefste ziekenhuis van Nederland zijn. Daarbij kijken wij als ziekenhuis hoe we de zorg aan patiënten zo kunnen organiseren (lean), dat de mens centraal staat in de zorg die wij verlenen (lief ). Want alleen met een lean aanpak kunnen we lief zijn voor de mensen. Patiënten krijgen oprechte aandacht van alle medewerkers in het ziekenhuis, van vrijwilliger tot specialist. Menslievende, professionele zorg kunnen we alleen bieden als iedere medewerker zich hiervoor verantwoordelijk voelt.
Het EZ heeft daarom drie kernwaarden die je kunnen helpen om aan de verwachtingen van patiënten te voldoen: klantgerichtheid, kwaliteitsgerichtheid en integriteit. Ook in de omgang met collega’s zijn deze waarden belangrijk.
Je bent klantgericht en lief als je écht contact hebt met de patiënt. Je bent benieuwd hoe het met de patiënt is en wat de aandoening voor hem of haar betekent. Je kijkt verder dan de ziekte en hebt ook aandacht voor de mens achter de patiënt. Daarnaast ga je vriendelijk om met collega’s, klanten, bezoekers en leveranciers.
Je bent kwaliteitsgericht en lean als je je eigen vak goed uitoefent, verbeteringen nastreeft en daarbij kritisch kijkt naar je eigen functioneren. Je staat open voor feedback en durft een ander ook feedback te geven op zijn of haar handelen. Je organiseert je werk efficiënt, want dat is van belang om kwalitatief goed werk te leveren.
Je bent integer als je verantwoordelijkheid neemt voor je eigen handelen. Je gaat zorgvuldig om met vertrouwelijke informatie, je meldt en bespreekt fouten en gaat zorgvuldig om met eigendommen en middelen van het EZ of de patiënt.
Alle medewerkers hebben een rol in kwaliteit en veiligheid. Verbeteren van veiligheid in de patiëntenzorg is een belangrijk speerpunt. Daarom verwachten we van medewerkers een actieve rol in het melden van incidenten en dat ze samen leren van fouten, om herhaling te voorkomen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten