donderdag 20 december 2018

Interview door Mark Graban over Lean in de Nederlandse zorg

Afgelopen week plaatste Mark Graban op zijn blog een Podcast interview met mij over de Lean in de Nederlandse zorg. Mark is een gerenommeerde deskundige uit de Verenigde Staten op het gebied van Lean met een ongelooflijk actieve en rijke blogactiviteit. Echt een aanrader als je op de hoogte wil blijven van alle ontwikkelingen: www.leanblog.org. Mark was vanaf het begin in 2008 betrokken bij de introductie van Lean in de Nederlandse zorg als spreker op een van de eerste symposia over Lean in de zorg.Mark was ook mijn inspiratiebron om te starten met een blog (i.c.m. Peter Kabel).

Klik hier voor de blog van Mark met het interview van deze week.

In het interview spreken we onder andere over:
  • Hoe ben ik met Lean in aanraking gekomen?
  • Hoe komt het dat Lean soms een negatieve connotatie heeft? Waarom gebruiken we  desondanks die term?
  • De verschillende rollen die ik heb (gehad) met betrekking tot lean in de zorg
  • Wat ik zie wat goed werkt met lean en wat niet
  • De relatie tussen Lean en VBHC
  • De inspiratie die we opgedaan hebben met Jeff Kaas uit Seattle over hoe je heel praktisch Lean vertaald naar je praktijk
  • Nieuw perspectief op leiderschap die ontstaan is door de ervaringen met Lean

Geen opmerkingen:

Een reactie posten